söndag 18 mars 2007

Posten skäller ut mig för tredje gången

Posten når nya höjder i att ta hand om sina kunder. Nu har de lyckas skälla ut mig tre gånger för att jag inte kommer ihåg mitt företags kundnummer. Senast försökte jag förklara att det inte är så lätt att ha kundnummer till alla våra leverantörer i huvudet.

jag föreslog att de kunde söka på företagets namn eller organisationsnummer. Inget hjälpte. De förklarade att de inte hade något system där man kan söka på namn eller org.nummer.

De berättade för mig att Posten har 100 000-tals kunder och att de inte kan hålla reda på alla kundnummer. Men jag borde göra det.

Varje gång jag är inne på Postens företagscenter ger de mig känslan av att vara mindre intelligent då jag inte kan allt om postens tjänster och blanketter.

Kära Posten, försök förstå att vi kunder har annat att tänka på en Posten och era tjänster. Kan det kanske vara en idé att ni försöker underlätta för mig som kund? Ni kanske kan få en del idéer av SL som har en ny slogan som är "För dig som har annat än SL att tänka på". Kolla in www.sl.se.

Ciao
Mats



2 kommentarer:

ninni sa...

Så lustigt - din blogg heter precis samma som min blogg:

http://mittlivsomkund.blogspot.com/

Jag var nog först, men du verkar mer fokuserad.
:-)

Mats Gustafsson sa...

Vad kul. Ännu en Bloggare som skriver om att vara kund i olika situationer. Jag länkar gärna till din blogg