onsdag 18 april 2007

Bullarna på Slussen är goda men saknar charm

Det finns ett konditori under slussen som jag passerar varje dag på väg till kontoret. när vi ska fira något eller har kundbesök brukar jag köpa bullar eller andra otroligt nyttiga och fiberrika bakverk där. Slussens konditori har verkligen JÄTTE goda bullar. Jag vill ge dom 5 bakplåtar i betyg.

Det intressanta är nu att personalen inte är trevlig för fem öre. Det är inte otrevliga men absolut inte särskilt trevliga. Nu har jag en analys av läget klar och orsaken till att denna avsaknad av trevlighet tror jag stavas missnöje och dåligt stämning bland personalen. Det känns som att de unga tjejer som jobbar på konditoriet inte gillar mig. Jag försöker alltid vara trevlig men det hjälper föga.

Tänk på att först och främst säkerställ att din personal trivs och gillar både företaget, kollegorna och att stämningen är bra. Det är en förutsättning för att de sedan ska behandla kunderna på ett sätt som ger kunden en bra magkänsla. CRM är både innifrån ut och tvärt om.

Bullfantasten Mats

Inga kommentarer: